יום ראשון, 28 באפריל 2013

לחם עגבניות עם בצל אדום - איטלקי וכפרי



אני מאוד, אבל מאוד אוהב לחם איטלקי. במיוחד אני אוהב את העובדה שאפשר לקחת את ארבעה המרכיבים העיקריים, קמח, מים שמרים ומלח, ולהפוך אותם  לאין ספור סוגי לחם טעימים. ואם מוסיפים עוד כמה מרכיבים, כמו למשל שמן זית או עשבי תיבול, האפשריות הן כמעט אין סופיות. כך למשל החלם שאני מביא לכם היום. 

מקורו בחבל קלבריה (Calabria) בדרום איטליה. שם, חוץ מהשמן זית המשובח שיש בכל האיזור, משתמשים בעגבניות בשלות ומוצקות בכל תבשיל ומאפה. הם גם לא מפחדים מפלפלים חריפים. כמו הרבה סוגי לחם, טעמו של הלחם מתחזק אם מאפשרים לו להתפיח לאט ובחום נמוך. אני, למשל, השארתי את הבצק בקערה (מכוסה כמובן) במקרר ללילה שלם. לא התאכזבתי וגם אתם לא. 

לחם כפרי איטלקי עם בצל אדום ועגבניות - מתאים במיוחד לכריכים עם בשר ועם חרדל חזק. או גבינות קשות עם אותו חרדל. בתיאבון!

הנה מה שצריכים:
1/2 3 כפיות שמרים יבשים
כ-180 מ"ל מים פושרים
4 כוסות קמח לחם (או רגיל)
2 כפיות מלח
כ- 500 ג' עגבניות בשלות ומוצקות
1 כף שמן זית משובח
2 בצלים אדומים, פרוסים דק דק
3 כפות אורגנו (או תבלין אחר) טרי וקצוץ גס
1 כפית שבבי פלפל חריף (לא הכרחי - אבל מומלץ)

הנה מה שצריכים לעשות:
1. לשים את המים בקערה קטנה ולפזר את השמרים מעל. לבחוש קצת ולשים בצד עד שהם מופעלים כ- 10 דקות.

2. מערבבים את הקמח ואת המלח בקערה גדולה. מוסיפים את תערובת השמרים, מערבבים רק מספיק קמח ליצור עיסה חלקה, מכסים ונתנים לו לתסוס כשעה.

3. בינתיים, מקלפים את העגבניות ומוציאים את הגרעינים. חותכים באופן גס. פורסים את בצל דק כמה שאפשר. מחממים את שמן במחבת ומטגנים מעט את עגבניות והבצל. מוסיפים את התבלין ואת הפלפל אם משתמשים, מערבבים, ומנמיכים את החום. מכסים וממשיכים לטגן כ-10 דקות. מורידים מהאש, ומצננים לגמרי.

4. מוסיפים את תערובת העגבניות לתערובת הקמח ומערבבים ליצור בצק רך מאוד וקצת דביק. לעגבניות יש לחות ולכן אולי תצטרכו להוסיף קצת קמח הכל כדי ליצור בצק רך. לשים במשך כ-10 דקות.

5. מכסים את הבצק בתוך קערה משומנת מעט להתפחה עד שהוא מכפיל את נפחו כשעתיים וחצי.

6. מוציאים את הבצק מהקערה למשטח מקומח ולשים כמה פעמים. יוצרים כדור (boule) ממנו על משטח אפייה עם נייר אפייה. מכסים ומשאירים את הבצק להתפיח שנית כשעה.

7. בערך 30 דקות לפני האפייה מחממים את התנור ל-200 מע'. אופים, עם אדים, ועל אבן שמוט (אם יש) במשך 45 דקות.

8. מצננים על רשת. בתיאבון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה